Informationer

Privatlivspolitik

Introduktion
Vi prioriterer privatlivet højt og indsamler derfor ikke unødvendige oplysninger om dig når du besøger vores website. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender alene "cookies" til teknisk login, og til indsamling af statistik.
Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. når du registrerer dig som bruger eller foretager indbetalinger og køb via websitet.

Hvem er dataansvarlig?
Godskolemad.dk ApS er dataansvarlig for de indsamlede personoplysninger. Vi kan kontaktes via e-mail info@godskolemad.dk for yderligere oplysninger.

Hvilke kategorier af personoplysninger indsamles?
Der indsamles udelukkende almindelige personoplysninger, herunder navn, adresse, fødselsdato, mailadresse og telefonnummer samt skole og barnets navn.
Herudover registreres informationer om indbetalinger og køb.
Vi har ikke adgang til kortdata i forbindelse med brug af betalingskort.

Hvad er formålet med behandlingen?
Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger er at opfylde den kontrakt, som er indgået mellem dig og Godskolemad.dk ApS i forbindelse med levering af skolemad.
I forbindelse med kommunale ordninger samt ordninger med tilskud, vil data blive benyttet til at udregne kommunens salg, samt håndtere kommunalt tilskud.

Hvor lang tid opbevares oplysningerne?
Personoplysninger kan i visse tilfælde opbevares op til 5 år efter sidste indbetaling af hensyn til regnskabsloven.
5 år efter sidste login anonymiseres data, så persondata ikke kan genskabes.
Dette kan dog ofte ske tidligere afhængig af transaktionstyper, hvis kontoen er lukket.

Hvilke rettigheder har den registrerede person?
Du har som registreret person ret til få indsigt i de indsamlede personoplysninger.
Du har endvidere ret til at får urigtige oplysninger berigtiget, til at få de indsamlede personoplysninger slettet, ret til få dine personoplysninger behandlet fortroligt, ret til at få de indsamlede personoplysninger udleveret digitalt, ret til at tilbagekalde tilladelsen til at behandle de indsamlede personoplysninger, ret til at gøre indsigelse med behandlingen af personoplysningerne og du har ret til at afgive en klage over behandlingen af personoplysningerne til Datatilsynet.
Du har selv adgang til at se og rette de registrerede data via hjemmesiden.

På hvilket juridisk grundlag behandles personoplysningerne?
Behandlingen af de indsamlede personoplysninger sker for at opfylde den kontrakt, som er indgået mellem dig og Godskolemad.dk ApS i forbindelse med udførelsen af det bestilte/aftalte arbejde i henhold til vedlagte tilbud/ordreseddel/faktura.

Hvem videregives personoplysningerne til?
De indsamlede personoplysninger videregives ikke udover, at de i begrænset form, stilles til rådighed for leverandøren samt skolen i en periode på 30 dage.
De data der stilles til rådighed for leverandør og skole er: Dato, Skole, Barns Navn, Barns Klasse, Vare Type.
Disse stilles kun til rådighed som udskrift i form af klasselister eller labels til maden.
Andre indtastede persondata stilles ikke til rådighed.
I tilfælde af reklamation vil din mail blive videresendt til leverandøren og eventuelt skolen for håndtering af reklamation.

For skoler der er tilkoblet en kommunal tilskudsordning, vil kommunen og leverandør have adgang til nødvendige data for at kunne bevillige og håndtere tilskuddet, hvilket vil sige at de kan trække informationer om køb af varer på elev niveau.
I tilfælde af at kommunen bliver underlagt revision vil de på forlangende kunne bede om at få udleveret dokumentation for alle handler i en periode for deres skoler.