Bestil God skolemad på internet - Head billede
Spørgsmål og svar


Her samler vi de spørgsmål som vi ofte bliver stillet.
Har du andre spørgsmål er du velkommen til at skrive til os.


 Jeg har ikke noget Dankort. Hvordan betaler jeg så?

Det er muligt at betale med almindelig bankoverførsel.
Der går dog nogle dage inden vi har modtaget pengene, og du er i stand til at bestille.

Sådan betaler du via banken til Godskolemad.
Når du er oprettet som bruger i systemet, gør du følgende:

  • gå til menuen "Funktioner -> indbetal på konto"
  • Sæt kryds i feltet "Accepter Handels vilkår"
  • Indtast det beløb som du ønsker at indsætte på kontoen hos Godskolemad"
  • Tryk på knappen Bankoverførsel
  • Herefter kommer i til en side hvor der er angivet et kontonummer og et betalingsnummer.
  • Pengene overføres til kontonummeret, og betalingsnummeret skrives på overførslen.
  • Når vi har modtaget pengene (1-2 bankdage) vil de stå til rådighed på din konto, og du kan bestille mad for dem.

 Kan jeg afbestille igen?

Ja du kan godt afbestille igen.
Dette gøres fra menuen "Funktioner -> Afbestil varer"

Vær dog opmærksom på at fristen for afbestilling er den samme som for bestilling, og kan variere fra skole til skole.

Periode Menuer, som f.eks. dagens ret, der bestilles sammenhængende for en længere periode af gangen, kan ikke afbestilles efter fristen for første levering er overskredet.

 Jeg har glemt min kode?

Benyt funktionen "Glemt kode" fra forsiden på www.godskolemad.dk.
Her skal du indtaste dit brugernavn, og koden sendes til dig på den mail adresse du er registreret med.

Vær opmærksom på at dit brugernavn skrives på samme måde som da du oprettede dig.
Hvis du dengang brugte mellemrum i brugernavnet skal dette stadig bruges.

 Jeg kan ikke logge ind ?

Først af alt skal du tjekke dit brugernavn og din kode.
Du kan få din kode tilsendt til den email adresse du registrerede dig med, ved at benytte Funktionen "Glemt Kode" på forsiden.

Der opstår nogle gange problemer hvis du kommer til vores side, fra din skoles side. 
De skyldes at nogle skoler forsøger at åbne vores side som en del af deres egen side, hvilket giver problemer med Login.
Prøv at gå direkte til www.godskolemad.dk og forsøg så at logge ind herfra.

Det er meget vigtigt at dit system er sat op til at benytte Cookies. Dette er systemet normalt, hvis der ikke er ændret i indstillingerne.

Hvis der fortsat skulle være problemer er det muligt at benytte en anden browser.
Vi har meget god erfaring med Google Chrome, som kan hentes her: https://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

 Den bestilte mad dukkede ikke op ?

Skulle du være så uheldig at en ordre ikke dukker op, hvilket heldigvis sker sjældent, skal du straks skrive en mail til Godskolemad.dk.
Så går vi videre med sagen.
Email adresse findes på siden www.godskolemad.dk/kontakt.

Mailen skal indeholde:
1. Brugernavn
2. Barnets Navn og Klasse
3. Dato
4. Beskrivelse af hvad der manglede.
5. Kort forklaring om forløb.

 Jeg har børn på 2 forskellige skoler?

Hvis du har børn på 2 forskellige skoler, skal du oprette 2 konti.
Du kan godt bruge de samme informationer under oprettelsen.
Det eneste der skal være forskelligt er brugernavnet.

 Ændring af Klassetrin.

Hvis dit barn går i en af klasserne 1. - 10., vil klassetrinet automatisk blive opdateret efter 1. Juli.
Alle brugere bliver bedt om at bekræfte klassetrinet ved første login efter 1. Juli hvert år.

Går dit barn i en klasse med en anden benævnelse, eller sker der ændringer, skal du selv gå ind og rette klassetrinet.
Dette gøres på siden "Funktioner -> Tilføj/Ret Barn"

Bemærk at bestillinger der allerede er foretaget, fortsat vil blive leveret i den klasse dit barn var tilmeldt i bestillingsøjeblikket.
Hvis du ikke ønsker dette, skal du straks afbestille disse varer. Skift så klasse og bestil igen.

 Jeg har fået ny adresse eller email adresse ?

Du kan ændre dine bruger informationer på siden: "Funktioner -> Ret mine Data". Det eneste du ikke kan ændre er dit brugernavn.

 Hvordan får jeg mine penge udbetalt?

Du kan til enhver tid få dine penge udbetalt.
Dette gør du fra menuen: "Funktioner -> Udbetal fra Konto".
Her skal du indtaste dit kontnummer, og pengene overføres ved næste udbetaling.
Vi udbetaler normalt 1 gange om måneden.

Bemærk at din konto lukkes i forbindelse med udbetaling.

 Mit barn har skiftet skole. Hvad Gør jeg ?

For at skifte skole skal du benytte menuen "Funktioner -> Ret mine data".
Her vælger du den nye skole, og trykker på knappen gem i bunden af siden.

Bemærk at bestillinger der allerede er foretaget, fortsat vil blive leveret på den skole du var tilmeldt på bestillingsøjeblikket.
Hvis du ikke ønsker dette, skal du straks afbestille disse varer inden du skifter skole.
Herefter kan du bestille igen.

 Hvordan bruger jeg SMS.

Når du bestiller via SMS er det en computer der modtager din bestilling.
Derfor er det meget vigtigt at den skrives på en bestemt måde.

Du kan finde mere information om SMS på siderne her:
Video:            http://www.godskolemad.dk/Skolemad/Video/Sms.html
Info:               http://www.godskolemad.dk/Info_Sms.aspx

 Hvordan tilføjer jeg et barn til en eksisterende konto.

For at tilføje et barn til en eksisterende konto skal du gøre følgende.

1. Log ind i systemet
2. Gå til siden "Funktioner -> Tilføj / Ret barn"

 Hvordan Lukker jeg min Konto?

Du kan til en hver tid lukke din konto.

For at lukke kontoen skal du først være logget ind.
Derefter går du til siden "Funktioner -> Luk Konto".

Bemærk at når kontoen er lukket er det ikke længere muligt at logge ind i systemet.